läste detta i skånskan för ett tag sedan

det får mig att sakna honom super mycket!

När dödsbudet om Pelle Stenberg kom blev det kallt inom hans stora vänskapskrets. 
Han var född och uppvuxen i Gylsboda och startade sitt yrkesliv som handelsanställd på Konsum i Lönsboda, och då i herrekiperingsavdelningen. Inom det yrket fortsatte han hela sitt liv fast på flera olika platser i Skåne. 
Då pensionsdagen kom gick flytten tillbaks till Örkened. Han och sambon Britt bosatte sig i hennes föräldrahem i Gylsboda. Där skapade de en blomsterträdgård utöver det vanliga. 
Deras gästfrihet var stor och besöken därefter. Men han nöjde sig inte med detta utan deltog i PRO:s verksamhet. Där han blev ledare för sånggruppen, något som han tog på största allvar. Som frontfigur var han ypperlig och gruppen trivdes enormt bakom honom. Full av förnyande idéer skapade han en kör som blev eftertraktad. 
Nu är saknaden stor både i gruppen, PRO och övriga vänkretsen.
Tack för vår gemensamma tid.

hans vän från han kör tror jag skrev detta, super fint för min del då. älskar dig min underbara farfar!

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback