24. Min julafton

Började med att min familj drog till mormor där vi då skulle fira, hela min släkt var där då ( från mammas sida ). Vi åt den kalla maten typ direkt, då räknar vi in typ ägg, bröd, olika korvar, ål, lax osv, fast jag åt inte korv för det är inte gott hehe. Sedan satt alla och snackade ett tag å därefter gick vi in på den varma maten som bestod av julskinka,potatis,brunsås, köttbullar & prinskorv osv. Därefter gick vi ner i källaren och väntade i typ 10 minuter sedan kom tomten och då delades det ut paket (kommer visa senare vad jag fick när jag har firat med pappa också)  . Vi gick upp och åt gröt och innan man tar gröten så måste man rimma ett rim om själva gröten och mitt löd så här i år " nu är det jul och det är väl kul. Mormor är söt när vi får vår gröt" HAHA kom inte på något bättre så. Åkte med mamma till kyrkan klockan kvart i 11 på kvällen och de kom bara fler och fler folk för det var midnattsmässa vilket var väldigt mysigt.
 
hittade denna otroligt gamla bilden haha, bjuder!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback